Czas ruszyć z fotela i wziąć się za siebie. Wakacje lada chwila i dobrze by było bez wstydu wyjść na plaże bądź basen. Oczywiście to nie jedyny powód, dla którego warto poćwiczyć. Sport daje też wytrzymałość, bez której codzienne zadania są zwykle wyzwaniem.

Zdarza się jednak, że chcieć to nie zawsze oznacza móc. Potrzeba metody, aby nie zostawiać treningów na długie potem.

„Nie mam czasu ” – to typowa wymówka od ćwiczeń

A przecież wystarczy np. zaparkować dwie ulice dalej niż zamierzaliśmy. Często tak robię. Gdy się śpieszę bardziej energicznie pokonuje dystans. Podobną zasadę możemy wykorzystać w przypadku, gdy  korzystamy z komunikacji miejskiej. Wystarczy wysiadać przystanek wcześniej niż powinniśmy. Można również  zastąpić windę schodami. Nawet jeśli komuś wydaje się, że to zbyt mało, aby zmienić sylwetkę, to w połączeniu z odpowiednią dietą może okazać się, iż każdy dodatkowy ruch przyczyni się do korzystnych zmian.

Leń się

Gdy oglądam telewizję lubię rowerek stacjonarny. Wówczas  mogę godzinami “gapić” się w szklany ekran, a pośladki nabierają kształtów. Oglądanie telewizji odwraca także uwagę od zmęczenia treningiem. Oczywiście rowerek można zastąpić innymi urządzeniami lub akcesoriami do ćwiczeń, np. hanklami.

Co ciekawe wykonując codzienne czynności t.j. noszenie zakupów także może przyczynić  się do wyrzeźbienia mięśni brzucha.

Trening z Chodakowską

 

 

Po piękną sylwetkę nie musimy biec już do siłowni. W Internecie znajdziemy
programy ćwiczeń, np. porady z dziedziny zdrowy kręgosłup, piltates, treningi o różnym czasie trwania, intensywności.

 

Siłownie zewnętrzne

Nie ma to jak ruch na świeżym powietrzu. Siłownie pod chmurką choć, nie dysponują takim sprzętem jak kluby fitness, to przecież nic nie stoi na przeszkodzie, by wykonać na nich solidny trening. Mijając plenerową siłownie, każdy ma okazję choć przez chwilę poćwiczyć. A sprzęty są proste w obsłudze.

Znajdź kompana do ćwiczeń

We dwoje raźniej. Jeśli jest Ci trudno samemu zmotywować się do ćwiczeń, poszukaj osoby do wspólnego uprawiania sportu. Może sąsiad lubi biegać i wieczorem chętnie Ci potowarzyszy ? A może znajdzie się osoba, która pojeździ z Tobą na rowerze bądź rolkach?

Dobrym rozwiązaniem jest też zapisać się do grup wsparcia. Sama również brałam udział w bezpłatnych zajęciach z cyklu Biegam Bo Lubię. Tej wiosny znowu można pod okiem trenerów pobiegać na Stadionie Miejskim MOSiR w Łomży. Zajęcia odbywają się w każdą środę o godzinie 18.00 i potrwają aż do listopada.