Moda i styl na świecie, w tym w Polsce się ujednoliciła. “To zasługa” dużych sklepów, których oferta jest wszędzie identyczna. W efekcie ludzie zaczynają wyglądać tak samo.

I choć Polki starają się ubierać coraz lepiej
i podążać za modą, to w ich szafach nadal dominuje czerń.  Anna Bochniarz, marketing manager marki Pretty One Warsaw w rozmowie z „Socjolożką na zakupach” podpowiada, jak stworzyć ponadczasową garderobę.

Socjolożka na zakupach: Jak ubierają się Polki- czy przywiązują dużą wagę do garderoby i w końcu zrezygnowały z czerni. Czy zależny im bardziej na funkcjonalności?
Pretty One Warsaw : Obserwując kobiety na polskich ulicach stwierdzam, że wciąż wolimy się nie wyróżniać. Ważne jest dla nas poczucie bezpieczeństwa i funkcjonalność przedmiotów, którymi się otaczamy – w tym również ubrań. Wydaje się, że wciąż brakuje nam świadomości swojego wyglądu i możliwości własnej sylwetki. Jednocześnie uważam, że Polki w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zdecydowanie zyskały większą świadomość jeśli chodzi o modę. Coraz więcej Pań stawia na dobrą jakość garderoby i jednocześnie w piękny sposób potrafi dobrać odpowiednią stylizację do okazji. A to już jest bardzo dobry początek

Socjolożka na zakupach : Co w naszych szafach z Państwa obserwacji jest najbardziej „byle jakie”? I z czego to wynika?
Pretty One Warsaw : Niestety. Coraz więcej rzeczy, które nas na co dzień otacza, jest coraz gorszej jakości. W obecnych czasach rzeczy raczej się wyrzuca zamiast naprawiać. Produkuje się na ilość, a nie na jakość. To samo, niestety, dotyczy naszej garderoby. Do tego dochodzi presja zmiany – projektanci prześcigają się w wymyślaniu nowości, które są aktualne sezon, a potem już nie wypada się w nich pokazać. A jeśli produkt jest do noszenia przez pół roku to nie ma sensu inwestować w jego jakość.

Socjolożka na zakupach: Czy ubrania dobrej jakości muszą być takie drogie?
Pretty One Warsaw : Ubrania dobrej jakości są zaprojektowane przez projektantów, którzy cenią swoją pracę, uszyte z materiałów dobrej jakości, przez szwaczki z dobrym warsztatem pracy. A wszystko co dobre kosztuje. I nie mówię tutaj o sztucznym pompowaniu ceny ze względu na rozpoznawalność marki, ale o solidnym podejściu do produktu, który wytwarzamy.

Socjolożka na zakupach: Za najbardziej szykowne uznaje się Francuzki. Czy polskie projekty nawiązują do tego stylu, a może szukają inspiracji w innym miejscu?
Pretty One Warsaw :Mówiąc w imieniu projektantów Pretty One – my szukamy inspiracji na naszych, polskich ulicach. Polskie kobiety mają inną figurę niż Francuzki, mają też inne potrzeby jeśli chodzi o garderobę. Staramy się patrzeć na kobiety w różnych sytuacjach. Myślimy o tym jak chcą wyglądać i czuć się w pracy, w co mają ochotę ubrać się wychodząc na kolację, do teatru czy na rodzinną uroczystość.

Socjolożka na zakupach: Jak stworzyć ponadczasową garderobę?
Pretty One Warsaw
:Ponadczasowa garderoba to przede wszystkim taka, która pasuje do danej osoby. Warto poświęcić trochę czasu, aby odnaleźć fason, który podkreśla atuty i ukrywa mankamenty sylwetki. Kolejnym aspektem jest jakość ubrań, z których kompletujemy garderobę. Ponadczasowa oznacza, że ubrania powinny być w dobrym stanie dużo dłużej niż jeden sezon. Warto potraktować to jako pewnego rodzaju inwestycję. Pamiętajmy też o tym, że ubrania mają nas ubierać a nie przebierać.

Socjolożka na zakupach: Co będzie modne na wiosnę 2019 roku?
Pretty One Warsaw : Obecnie w modzie trend jest taki, że co sezon mamy coraz więcej trendów.

Wśród tych na wiosnę 2019 roku wyróżniają się:

– różnego rodzaju wzory zwierzęce

– wzory typu pop art.

– wzory kwiatowe

– krata, która przypomina szachownicę

– paski – najróżniejsze: pionowe, poziome, ukośne, dwukolorowe i wielobarwne

Jednym zdaniem: każdy znajdzie coś dla siebie.

Socjolożka na zakupach: Dziękuję za rozmowę.

Fot.: Pretty One Warsaw/ @prettyonewarsaw